Regulamin

Regulaminy sporządzone zostały przez:

Justine Skylord
Anne Shadowhall
Kate Sapphirecry

Zastrzegamy sobie prawo do użytku regulaminów tylko na rzecz S'Quadry.
Wszelkie zmiany w regulaminie możliwe do wprowadzenia wyłącznie przez zarząd.


  1. Zachowanie

1.1 Kłótnie, dramy, ubliżanie sobie wzajemnie lub nagabywanie na siebie.

  • W tym klubie wszyscy jesteśmy równi, jeśli chodzi o relacje. To oczywiste, że pełnimy różne funkcje pod względem zaangażowania i przydzielonych roli, jednak niezależnie od rangi każdemu należy się taki sam szacunek. Nie rozmawiamy o innych osobach na czatach prywatnych, jeżeli nie potrafimy mu tego samego powiedzieć w twarz. Liczy się autentyczność, bezwzględna szczerość i umiejętność budowania pozytywnych relacji. Argument 'wygadania się' nie jest zezwoleniem na poruszanie tematu osób, które w rozmowie nie uczestniczą. W sytuacji, kiedy sprzeczki nie da się wyjaśnić w gronie osób, które w niej uczestniczyły, konieczne jest zwrócenie się do zarządu klubu, który najbardziej ugodowo postara się konflikt zażegnać. Jeśli jesteś nastawiony na natychmiastowe opuszczanie klubu - daj sobie spokój. Tutaj rozmawiamy ze sobą, a nie skreślamy się po jednej akcji. Sztuką jest wybaczać i rozumieć, a nie ucinać to, co dla nas niewygodne. 

1.2. Prowokacja zarówno ze strony osób trzecich, jak i klubowiczów.

  • Nie dajcie się sprowokować, ale jednocześnie sami nie bądźcie powodem, który wywoła zgrzyt. Prowokacja ma na celu nakłonienie kogoś do wykonania jakiejś czynności zazwyczaj negatywnego w skutkach. W kwestii prowokacji zewnętrznych, kiedy właściciel nie może interweniować (bo to zachowanie osób niebędących w klubie) waszym obowiązkiem jest zignorowanie takiej osoby. W sytuacji, kiedy to klubowicze są zapalnikiem - informacja powinna niezwłocznie trafić do zarządu. 

1.3 Dyscyplina, zaangażowanie, poświęcony czas i akceptacja.

  • W każdym z czterech klubów kładziemy nacisk na zdyscyplinowanie, bo tylko tak jesteśmy w stanie prowadzić spotkania i spełniać każde życzenie naszych klubowiczów. Poświęcajmy sobie nawzajem czas, zaakceptujmy fakt, że jednym spotkania idą lepiej innym gorzej (to tyczy się również współprac), a zamiast oceniać - starajmy się tłumaczyć i pomagać. Zaakceptujmy różnorodność, dynamikę i fakt, że jesteśmy społecznością mierzącą się z ogromną ilością różnych charakterów. 

1.4 Szacunek do włożonej pracy i koncepcji właściciela

  • Nie, właściciel nie zawsze ma rację. Mimo wszystko klub ma jakaś główną koncepcję, którą zna TYLKO właściciel, dlatego to on zawsze ma zdanie decydujące. Członkowie zawsze pytani są o zdanie, jednak musicie mieć na uwadze, że nie wszystko będzie szło po waszej myśli i według narzuconych przez was kryteriów (zwrot was - do klubowczów). Jeśli zarząd się na coś nie zgadza, robi coś inaczej lub nie pyta o zdanie członków (co rzadko się zdarza) - prawdopodobnie ma na to już wytyczony pomysł.

1.5 Zachowanie na spotkaniach

  • Na spotkaniach nie tolerujemy spóźnień oraz ciągłych "zw" (zaraz wracam). [Pierwsza część hasła do formularza zgłoszeniowego to twoje imię z gry.] Nasze spotkania trwają przeważnie godzinę. Wszystkie wasze sprawy fizjologiczne, zjedzenie obiadu czy nakarmienie psa może poczekać te 60 minut, a jeżeli nie to zawsze możecie to zrobić przed spotkaniem. Ciągłe "zaraz wracam" psuje szyk i dezorganizuje grupę.

  1. Aktywność

2.1 Spotkania są ważne, ale integracja jeszcze ważniejsza
  • Spotkania w każdych z czterech klubów są obowiązkowe, jednak pamiętajcie, by nie zaniedbywać przez nie integracji. Bardzo ważne jest, żeby się ze sobą komunikować, rozmawiać i w razie problemu po prostu mówić co leży nam na sercu. Niestety, jeśli nie będziecie widoczni i aktywni - nie będziemy mogli się zintegrować, dlatego tak ważne jest usprawiedliwianie swoich nieobecności oraz zaangażowanie w spotkania. Kładziemy ogromny nacisk na rozwój osobisty i każdy ma u nas chwilę dla siebie. Nie ma powodu do obawiania się nieobecności, ponieważ uważamy, że dla chcącego nic trudnego, a z naszą elitą zawsze idzie się sensownie dogadać.

2.2 Życie prywatne i nadużywanie dobroci

  • Są rzeczy ważne i ważniejsze i choć klub należy do tych mniej ważnych rzeczy, to jesteśmy zdania, że poświęcenie jednej godzinki w tygodniu nie stanowi ogromnego problemu. Przynajmniej nie tak dużego, by powodem usprawiedliwienia była nauka, ponieważ w dobie mamy 24h i to można przełożyć na chwilę przed lub po spotkaniu. Oczywiście pod uwagę brane są wszystkie usprawiedliwienia, nawet takie jak 'muszę się uczyć', jednak nie nadwyrężajcie cierpliwości elity. [Druga część hasła do formularza to liczba '4'] Za którymś razem takie usprawiedliwienie zostanie przez nas sprawdzone i to wcale nie dlatego, że chcemy was kontrolować. Oczekujemy, że będziecie z nami szczerzy i wolimy usłyszeć 'nie mam ochoty dzisiaj przychodzić' niż jakieś wyssane z palca kłamstwo. 

2.3 Informowanie o nieobecnościach

  • Jeśli już o usprawiedliwieniach i poszanowaniu czasu mowa, pamiętajcie, że działa to dwustronnie. Jeśli wasze usprawiedliwienie pojawi się zbyt późno (tj. w trakcie/po spotkaniu) i będzie błahe (pokroju wyżej wspomnianego “muszę się uczyć) - nie zostanie uznane. Im wcześniej napiszecie swoje usprawiedliwienie, jeśli wiecie, że was nie będzie - tym lepiej, bo dzięki temu osoba organizująca spotkanie będzie w stanie oszacować, ile osób się zjawi. Oczywiście, sytuacje wyjątkowe są rozpatrywane indywidualnie, a w razie większych problemów - należy napisać do elity i ustalić, na jakich zasadach będzie przebiegała dłuższa nieobecność.
2.4 Białe serca
  • W naszych klubach istnieje możliwość usprawiedliwienia swojej nieobecności tzw. 'białym sercem'. Jest to emotka (tj. białe serduszko na Discordzie), która umożliwia wam raz w miesiącu usprawiedliwić się, nie podając żadnego konkretnego powodu. Dbajmy o swoje zdrowie psychiczne i poświęcajmy sobie czas. ♥ To serce służy do tego, byście o siebie zadbali!

  1. Zasady i warunki uczestniczenia w życiu S'Quadry

3.1. Klubowe wymagania ‘ekwipunkowe’

  • Każdy z czterech klubów posiada swojego unikatowego konia i strój klubowy, który musicie nabyć w czasie nie dłuższym niż dwa miesiące. Oprócz tego S’Quadra posiada osobnego konia i strój obowiązujący dla wszystkich czterech klubów - czas na jego zakup w Blind Snakes i Evil Hearts wynosi dwa miesiące, jednak w przypadku Sky Aces i Platinum Ladies - czas ten wynosi 3 miesiące. Dopuszczalne są wyjątki - w przypadkach, kiedy ktoś nie ma możliwości zakupu SC, a elementy są tylko i wyłącznie za ową walutę. Koń rządzi się swoimi prawami, dlatego tutaj jesteśmy w stanie wydłużyć czas do 4 miesięcy pobytu w klubie. 

3.2. Przebywanie w innych klubach
  • Od zawsze jedną z ważniejszych zasad w klubach był fakt, że nie można należeć na pobocznych kontach do innych klubów. Ta zasada jest nadal aktualna, jednak tylko w przypadku Blind Snakes i Evil Hearts. Platinum Ladies i Sky Aces ze względu na swoje 'luźniejsze' tematyki pozwala na to, by gracz na swoim pobocznym koncie należał również do innego klubu. Natomiast jeżeli ktoś ma poboczne konta i z kilku chce być w różnych odłamach SQ, to nie ma ku temu przeciwności. Możecie być maksymalnie w trzech odłamach S'Quadry. [Trzecia część hasła to 'S'Quadra'] Z naszej strony trzymamy się zasady, aby nie proponować osobom będącym w innym klubie przejście do nas. 
3.3. Opuszczanie klubu
  • Jeżeli chcesz opuścić klub, wypadałoby nam napisać powód twojego odejścia, nawet jeżeli jest totalnie błahy. Na pewno się nie obrazimy, a każda krytyka pomaga nam udoskonalać to, co robimy źle.
3.4. Posiadanie Discorda
  • Discord jest sprawą obowiązkową i bez chociaż możliwości słuchania podczas spotkania nawet nie zabierajcie się za dołączenie. Niestety, ale gra idzie w bardzo złą stronę, jeżeli chodzi o czat i nawet błahe sprawy jak i zwykłe słowa są od razu wyłapywane przez moderację oraz boty, które bezmyślnie wlepiają bany. Z tego powodu spotkania prowadzone są głównie głosowo i raczej nie zostanie to zniesione.


  1. Upomnienia
  • W S’Quadrze dysponujemy czterema upomnieniami dla członków, które tyczą się każdego - bez względu na jego rangę. Notoryczne łamanie regulaminu nie będzie przez nas tolerowane, a nieznajomość podstawowych zasad klubu, w którym jesteście, karane upomnieniami, które zostały wymienione poniżej:

  • Upomnienie 1 - słowne przez właścicielkę lub lidera

  • Upomnienie 2 - słowne przez właścicielkę lub lidera, z możliwością odebrania rangi oraz przydzielonej dyspozycji/zadania w klubie

  • Upomnienie 3 - słowne przez właścicielkę lub lidera z koniecznym obniżeniem rangi, w zależności od przewinienia - jednej lub kilku w dół. Jest to również równoznaczne z usunięciem wszystkich dyspozycji i rang dodatkowych w klubie, a także ostrzeżenie o ewentualnym wyrzuceniu.

  • Upomnienie 4 - Natychmiastowe wyrzucenie z klubu.

  • Wszelkiego rodzaju wygłupy na spotkaniach, przed spotkaniem lub pod koniec spotkania wiążą się z rangą w dół. Dlaczego? Odpowiedź na to jest bardzo prosta, gdyż przekrzykując się, nie da się nic usłyszeć. Podczas naszych spotkań często dochodzi do liczby osób przekraczającej 30 osób i z tego względu nie możemy pozwolić sobie na chaos.


  1. Frekwencja

  • W każdym z czterech klubów S’Quadry obowiązuje system frekwencji, działający niezmiennie od kilku lat. Dzięki niemu elita ocenia, czy członkowie faktycznie są aktywni w klubie i na spotkaniach, a nie tylko sprawiają takie wrażenie. W poszczególnych klubach SQ prezentuje się to tak: 

  • Evil Hearts wymaga utrzymywania frekwencji na poziomie co najmniej: 70%.

  • Platinum Ladies wymaga utrzymywania frekwencji na poziomie co najmniej: 50%.

  • Blind Snakes wymaga utrzymywania frekwencji na poziomie co najmniej: 60%.

  • Sky Aces wymaga utrzymywania frekwencji na poziomie co najmniej: 50%.

  • W Evil Hearts na frekwencję składa się uczestnictwo w treningach ujeżdżeniowych oraz ogólnych spotkaniach S’Quadry.

  • W Platinum Ladies na frekwencję składa się uczestnictwo w spotkaniach zaplanowanych, tzw. 'spontanicznych' (osoby nieobecne nie muszą się usprawiedliwiać ze spotkań spontanicznych) oraz spotkaniach ogólnych całej S’Quadry. [Czwarta i ostatnia część hasła to godzina, kiedy piszesz zgłoszenie]

  • W Blind Snakes na frekwencję składa się uczestnictwo w spotkaniach ogólnych, spotkaniach dotyczących tematyki, zadania dzienne i tygodniowe, a także spotkaniach ogólnych S’Quadry.

  • W Sky Aces sprawa ma się trochę inaczej i jest rozpatrywana na podstawie ilości poświęconego czasu na pisanie. Każdy napisany tekst przeliczany jest na punkty frekwencji. Dodatkowo liczą się tutaj spotkania na grze oraz spotkania ogólne S'Quadry.

  1. Inne istotne informacje i zasady

  • Aby zaproponować członkom klubu (np. na konwersacji klubowej czy naszym discordzie) dołączenie do niezależnej od S’Quadry działalności, należy zapytać lidera o zgodę, dołączając do tego krótki opis tejże działalności.

  • Obowiązuje zakaz wynoszenia screenów z konwersacji klubowej, jak i serwera discord. Osoby przyłapane na tym będą karane natychmiastowym wyrzuceniem z klubu i/lub serwera najczęściej bez możliwości powrotu.

  • Jeśli nie jesteś pewnx, jak zinterpretować którykolwiek z zapisów regulaminu, śmiało pisz do któregokolwiek z liderów, koordynatorów lub samej właścicielki. Te osoby są między innymi po to, by pomóc i rozwiać wszelkie wątpliwości!

  • Pamiętaj, że nie ma głupich pytań - na każde z twoich wątpliwości odpowiemy niezwłocznie po zgłoszeniu do nas konkretnej sprawy. Nigdy Cię nie wyśmiejemy i nie ocenimy.




 Regulamin Discorda S’Quadry


Postanowienia ogólne

1.1 Nieznajomość regulaminu nie zwalnia nikogo z przestrzegania go, a odwoływanie nie jest opcją. 

1.2  Na serwer zostanie wpuszczona niemalże każda osoba - czy to potencjalny klubowicz, czy po prostu gość, wykluczając te osoby działające kiedykolwiek na szkodę serwera lub ci, którzy czynią szkodę innym członkom. Po specjalną przepustkę można prosić główną właścicielkę - Justine Skylord.

1.3 Jakakolwiek próba spamu, wynoszenia informacji, cyber-bullyingu i obgadywania nie będzie tolerowana. Szacunek jest dla nas priorytetem, wszyscy jesteśmy ludźmi i każde zachowanie niezgodne z tym będzie skutkowało upomnieniem, a potem banem.

1.4  Od gości wymagamy aktywności minimum raz w miesiącu, gdzie napisanie ‘Hej, co tam?’ nie będzie liczone jako aktywność. O oczyszczaniu serwera za każdym razem informujemy.

1.5  Na serwerze tematy tabu nie istnieją, co nie oznacza, że macie pełne pole do popisu. Jeśli na owe tematy jesteś wrażliwy, proszę, opuść serwer. Obowiązuje tutaj wolność słowa i otwartość na jakąkolwiek wymianę kultur, poglądów i nowości. Pierwsza część kodu: Twoje 2 ostatnie cyfry z twojego #. Przeklinanie jest również dozwolone, ale w umiarze.

1.6 Reklamowanie innych serwerów/klubów nie jest dopuszczane, na serwerze, jak i wiadomościach prywatnych. O zgodę można jednak poprosić administrację serwera.

1.7 Używaj kanałów zgodnie z ich przeznaczeniem - na galerii nie prowadzimy codziennej rozmowy, lecz wymiana kilku zdań jest dopuszczalna.

1.8 Po dołączeniu na serwer, w ciągu 24 godzin należy wypełnić weryfikacji, w innym wypadku nastąpi wyrzucenie z serwera.

1.9 Każdy ma prawo do poznania powodu wyrzucenia/zbanowania z serwera. Można poprosić administrację o wyjaśnienie powodu. Można ją otrzymać na wiadomości prywatnej lub oficjalnie, lecz wyrzucanie kogoś bez powodu jest niedopuszczalne. Drugą częścią kodu jest S’Quadra.

1.10 Na serwer są dopuszczane osoby młodsze, lecz na własną odpowiedzialność, ponieważ mogą się pojawiać treści, które nie będą odpowiednie dla najmłodszych odbiorców, za co nie odpowiadamy.

1.11 Głupcem nie jest ten, kto plotki rozsyła, a ten, który w nie wierzy bez zweryfikowania prawdy. Innymi słowy - jeżeli nie zrobiłeś nam krzywdy i na podstawie przeszłości lub teraźniejszości klubowej nie działasz na krzywdę klubu, lub osób tu przebywających - nie mamy prawa Cię oceniać i nigdy tego nie zrobimy. Każdy z nas ma prawo do swojej przeszłości, a my zostawiamy ją tutaj za sobą. Nie obchodzi nas twoja reputacja. Jesteśmy tylko ludźmi

1.12 Prawo do zmiany regulaminu ma tylko właścicielka lub lider, ewentualnie osoba do tego wyznaczona. O każdej zmianie będziecie poinformowani.


Postanowienia wobec pingów

2.1 Zakazujemy oznaczania ról, które mają na celu oznaczyć cały serwer - nie obowiązuje to właścicielek i liderek.

2.2 Zezwalamy na oznaczanie ról Administracji (Właścicielki, Liderek), lecz tylko by się z nami skontaktować w nagłych wypadkach. W innych wypadkach nie jest to dozwolone. Trzecia część kodu to 2 i 3 litera miesiąca, w którym piszesz weryfikacje.

2.3 Ograniczenia wobec oznaczeń


    2.3.1   Posty instagramowe - nie oznaczamy żadnej roli. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy oczekujemy od klubowiczów reakcji/zaangażowania.

    2.3.2  Dziennie, ograniczamy się do jednego everyone na dzień, maksymalnie 3 oznaczeń członek klubu na dzień - co daje nam maksymalnie 4 pingi na dzień, nie należy tej liczby przekraczać, uważam, że to wystarczająca ilość, by powiadomić innych.

    2.3.3   Sytuacje wyjątkowe - Można oznaczać więcej razy, gdy jest zaplanowane jakieś wydarzenie w którym musimy zadbać o zaangażowanie z każdej strony, członków i administracji.

    2.3.4   Rangi dodatkowe - tutaj możemy pingować do woli, ale nie z przesadną ilością, niestosowanie się do tej zasady będzie skutkowało upomnieniem.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2022

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz